quarta-feira, 17 de fevereiro de 2016

LAGOAÇA

Freguesia do concelho de Freixo de Espada à Cinta, na regiom de Trás-os-Montes, com cerca de 410 habitantes.

Lagoaça foi também um importante centro de Judeus, sendo umha das primeiras povoações a albergar hebreus expulsos dos reinos de Espanha, tendo-se instalado os mais abastados.

Depois do Decreto de Expulsom em 1496, em que oficialmente deixaram de existir judeus em Portugal foi nesta e outras localidades mais recônditas de Trás-os-Montes que os depois cristãos-novos se mantiveram e continuaram o seu culto. Ainda assim, diz-se que em Lagoaça desde sempre viveram judeus escondidos ocultando a sua identidade.


Rua dos Judeus de Lagoaça. ANA C. PINTO
Em relaçom aos vestígios que se podem encontrar em Lagoaça, existe numha das casas situada na que seria a “Rua dos Judeus”, diversos cruciformes em cima da porta principal que seriam as marcas de cristianizaçom, isto é, de afirmaçom marrana. Há várias ombreiras cortadas em bisel e nalgumhas moradias pode-se observar as marcas dumha rosa/cruz, símbolo judaico e cabalístico. Num dos vãos dumha antiga moradia está também umha gravaçom na pedra da data “1856” e umha cruz.
Cruciforme em vão de janela em Lagoaça. ANA C. PINTO
Pola Inquisiçom de Coimbra, no Auto de 18 de dezembro de 1701, está registado o Auto de Fé que condena António Garcia, solteiro, filho de Manuel Garcia, natural de Lagoaça.

Artigo elaborado com base no trabalho JUDEUS, JOIA DA COROA TRANSMONTANA - PROPOSTA DE CRIAÇÃO DE UMA ROTA CULTURAL DOS JUDEUS EM TRÁS-OS-MONTES de Ana Catarina Pinto (2015)

Sem comentários:

Enviar um comentário