quinta-feira, 10 de agosto de 2023

SALOM DA GALIZA

 Shalom (em hebraico: שָׁלוֹם šālōm) é umha palavra hebraica que significa paz, harmonia, integridade, prosperidade, bem-estar e tranquilidande, podendo ser usada idiomaticamente para significar olá e adeus.

Na altura da conversom geral dos Judeus de Portugal, por volta de 1496 e 1497, aparecem vários cristãos novos com apelido de "Paz" que, segundo Leite Vasconcelos em "Antroponímia Portuguesa" (1928), talvez fosse derivaçom do hebreu xalóm. Assim sendo, na Holanda aparecerá com frequência o apelido Salom nos judeus portugueses, cuja definiçom em hebraico é "paz", correspondendo deste modo à significaçom ao sobrenome e apelido português, segundo aquele etnógrafo. 

Segundo a Cartografia dos Apelidos, na Galiza há 12 pessoas com esse sobrenome localizadas todas elas no concelho de Ponte Vedra.

Catalina Salom Nunia, mais conhecida como Catuxa Salom (Vila Garcia de Arouça, 1989) é umha cantora, compositora, actriz e socióloga galega de origem judaico-argentina

Salom/Salão também é um topónimo que se pode encontrar na Galiza e Portugal.

Na Galiza Salom (Salón) é um lugar da paróquia de Alvarelhos, no concelho de Boborás. Existe a hipótese, nom confirmada, de proceder de dita palavra hebraica ao estar localizado numha área de herança judaica.

Em Portugal é umha freguesia do municipio da Horta, na Ilha do Faial, Regiom Autónoma dos Açores. Porém, neste caso o invulgar nome de Salão ou Solão, estará relacionado o saibro grosso de bagacina (termo local usado para designar o "lapilli", um tipo de rocha extremadamente comum nos Açores).

Sem comentários:

Enviar um comentário