quarta-feira, 25 de janeiro de 2023

DECLARAÇOM INSTITUCIONAL DO PARLAMENTO GALEGO SOBRE O DIA DE COMEMORAÇOM ANUAL EM MEMÓRIA DAS VÍTIMAS DO HOLOCAUSTO

 Em 1º de novembro de 2005, a Assembleia Geral das Nações Unidas, na sua 42ª sessom plenária, reafirmou que o Holocausto, que resultou no assassinato de um terço do povo judeu e de inúmeros membros doutras minorias, será sempre um alerta para todo o mundo dos perigos do ódio, fanatismo, racismo e preconceito.

E também decidiu designar o dia 27 de janeiro, em memória da libertaçom polas tropas aliadas soviéticas do campo de extermínio de Auschwitz-Birkenau em 27 de janeiro de 1945, como o Dia Internacional da Comemoraçom Anual em Memória das Vítimas do Holocausto, todos que foram vítimas do nazismo, entre os quais se contam também os galegos.

O Holocausto é resultado dum programa de perseguiçom, prisom e extermínio levado a cabo polo nazismo que assassinou mais de seis milhões de pessoas. Teve origem na tentativa de eliminar a dissidência política e ideológica e o racismo, e resultou num genocídio que contou com a colaboraçom da Ditadura de Franco e que perseguiu milhares de homens e mulheres que fugiram do Estado espanhol após a derrota da República em 1939 e após o estabelecimento dum regime fascista; que provocou, segundo as fontes historiográficas, a deportaçom para os campos de trabalho e extermínio nazistas de 10.000 republicanos espanhóis, dos quais cerca de duzentos eram originários da Galiza. A maioria deles morreu lá ou, se sobreviveu, nunca conseguiu retornar ao seu país de origem.

Por tudo isto, o Parlamento da Galiza adopta a declaraçom da Assembleia Geral das Nações Unidas na qual rejeita qualquer negaçom, parcial ou total, do Holocausto como facto histórico. E condenou sem reservas, condenaçom que este Parlamento também faz sua, todas as manifestações de intolerância religiosa, incitaçom, assédio ou violência contra pessoas ou comunidades com base na origem étnica ou nas crenças religiosas, e que ocorram onde quer que ocorram.

Exorta a Xunta de Galicia para trabalhar arreu contra possíveis surtos de racismo, xenofobia, antissemitismo e outras formas de discriminaçom baseadas na origem étnica, nas crenças religiosas ou em qualquer outra circunstância, e os cidadãos e as suas organizações a permanecerem vigilantes para que nunca mais um regime como o que produziu o Holocausto se poda estabelecer entre nós ou em qualquer lugar do mundo.


Santiago de Compostela, 25 de janeiro de 2023


> Confira o texto original

Sem comentários:

Enviar um comentário