sexta-feira, 6 de agosto de 2021

APESAR DA VACINAÇOM MACIÇA ISRAEL ENCARA NOVO SURTO DA PANDEMIA

 João Koatz Miragaya

Israel, com 88% da populaçom adulta vacinada, pode ter um terceiro confinamento logo mais, em setembro. Isso nom quer dizer que a vacina nom funciona. De facto, já som mais de 3 mil contagiados por dia (o recorde som 12 mil), com quase 250 doentes graves e 15 mortes nos últimos dous dias. Mas como isso aconteceu? 88% da populaçom israelita está vacinada com as duas doses da Pfizer, e o país tinha menos de 15 casos diários há um mês.


A vacinaçom realmente teve grande efeito. Porém, a entrada da variante delta (mais resistente às vacinas) e a diminuiçom dos anticorpos som os prováveis motivos do novo surto. Vale lembrar que crianças de até 12 anos nom estám vacinadas, e representam umha parcela alta da populaçom.

Um relatório do Ministério da Saúde mostra que a proteçom para os contágios da vacina cai para 40% após o sexto mês, foi recomendada umha terceira dose para doentes de mais de 60 anos (booster). Especula-se que semana que vem abrirám para os maiores de 50 anos.

Mais de 260 mil pessoas foram vacinadas nos primeiros 5 dias, um número 30% maior do que os que tomaram a primeira dose no mesmo intervalo de tempo. O governo está a apostar que essa dose evitará o contágio da populaçom de risco, e, consequentemente, o número de mortos.

Caso contrário, o número de internados deve aumentar e voltar a lotar os hospitais, com risco de colapso do sistema de saúde e aumento do número de mortos. E, neste cenário, um lockdown será inevitável. E isso seria trágico para o governo. Por que?

Porque, além do alto custo econômico dum lockdown, e da impopularidade da medida, ainda esbarraria no discurso do primeiro-ministro Naftali Bennett, que afirmou que os lockdowns impostos por Netanyahu foram umha consequência do fracasso do combate ao vírus.

Bennett, inclusive, escreveu um livro com o título "Como vencer a pandemia". Agora está a ser ridicularizado por provavelmente ter que lançar mão da mesma medida que julgou um fracasso para controlar um problema para o qual tinha a receita. Meteu os pés polas mãos.


O autor é éscritor e editor do site Conexão Israel e participante do podcast Do Lado Esquerdo do Muro.


Sem comentários:

Enviar um comentário