sábado, 4 de setembro de 2021

XXII DIA EUROPEU DA CULTURA JUDAICA NA GALIZA

 A XXII ediçom do Dia Europeu da Cultura Judaica, dedicada ao Diálogo com os outros, aborda as experiências compartilhadas que contribuem para reforçar a realidade vivida do vivre ensemble.

No quadro das comemorações, apenas o Concelho de Monforte de Lemos promoveu a realizaçom dum jogo interativo na área de âmbito judaico dessa vila galega. 


A atividade, organizada pola rede espanhola de Judiarias sob a denominaçom "Busca a chave do dialogo", encetou-se no dia 3 de setembro e decorrerá até 30 de setembro. Mais informações na Web do Concelho.

Nesta ocasiom Ribadávia, vila galega de proeminente presença judaica, nom organizou qualquer atividade. Em Tui houve pouca difusom das atividades agendadas para os dias 4-5 de setembro (para mais informações clicaar AQUI). Por esse motivo, o historiador Suso Vila denunciou a ausência de atividades no Concelho de Tui. Numha postagem no seu perfil de Facebook referiu umha pequena estória sobre umha peça que se conserva no Museu Diocesano de Tui: a cruz procissional do Porrinho.

"Foi realizada ca. 1590 polo prateiro português de origem judia Joám de Sousa. É umha magnífica peça que mostra a mestria dos prateiros judeu-conversos que chegan ao Minho fugindo da Inquisiçom portuguesa e da pressom social.

No Victoria and Albert Museum de Londres conservam um cálice deste artista. No Museu de Pontevedra há umha cruz procissional realizada entre Joám de Sousa e o seu tio Domingos Brais em 1575.

Os prateiros tinham grande mobilidade graças ao seu ofício e isso permitia-lhes fugir com mais facilidade perante o perigo e também adaptar-se nos negócios graças à sua capacidade económica. Por isso é comum vermos alguns prateiros mudar em prestamistas ou mercadores".

Sem comentários:

Enviar um comentário