quarta-feira, 10 de setembro de 2014

AS LIGAÇÕES DE HAMAS NO RAPTO E ASSASSÍNIO DE TRÊS ISRAELITAS

O sequestro e posterior assassínio de três adolescentes israelitas (Naftali Fraenkel, Gilad Shaar e Eyal Yifrach) no passado mês de junho, foi atribuída por Israel ao Hamás. O caso provocou grande comoçom em Israel, pois os adolescentes desapareceram e foram procurados durante quase três semanas, sendo enontrados mortos. Como vingança, um grupo de extremistas judeu raptou um palestiniano, que mataram queimando-o vivo. Seguiram-se protestos violentos na Cisjordânia, e o lançamento de milhares de rockets da Faixa de Gaza contra Israel, que, a partir de 8 de julho, acabou por responder com ataques aéreos e umha incursom terrestre.

A nom reivindicaçom da açom por parte do Hamás junto com as dúvidas semeadas sobre a autoria real do crime nom apenas pola media conspiracionista, mas por algum meio convencional (como a ZDF), fizeram com que muitos pensassem que se tratava dumha escusa construída por Israel para atacar a Faixa de Gaza.

O rapto e assassínio dos três jovens polo Hamas causou grande comoçom em Israel

Os acontecimentos

Segundo informações do Estado de Israel, feitas públicas polo Shin Beth em 26 de junho, a responsabilidade alegada desse sequestro e assessinato múltiplo correspondia a três ativistas palestinianos do Hebron ligados ao Hamás.

Em 29 de junho o jornalista israelita Shlomi Eldar revelava em Al-Monitor, um site anglófono especializado no Próximo Oriente, que os dous suspeitos, Marwan Qawashmed e Amar Abu Aisha, pertenciam ao clã palestiniano dos Qawashmed, um dos três clãs mais importantes na regiom do Monte Hebron, na Cisjordânia. Segundo Eldar, o clã idenfitica-se com o Hamás, embora com tendência a ignorar a sua liderança, fazendo com que algumha vez tenham agido contra a linha política oficial da organizaçom islamita.

Conhecidos polas autoridades israelitas (estiveram encarcerados em Israel e foram libertados em 2011 com outros centenares de prisioneiros palestinianos em troca da libertaçom do soldado israelita Guilad Shalit, sequestrado polo Hamás), os dous suspeitos foram no passado militantes da organizaçom islamita. 

Ao abrigo dessa militância ambígua, dez dias após a desapariçom dos três jovens, Khaled Mechaal, chefe político do Hamás, declarou numha entrevista para a Al-Jazeera que nom podia "nem confirmar nem negar" o envolvimento da sua organizaçom no crime. No decurso dessa entrevista Mechaal nom hesitou em referir que "benzia as mãos que raptaram [os três jovens israelitas]", frisando os jovens nom eram estudantes, mas "soldados".

As teorias da conspiraçom


Umha reportagem emitida em 16 de julho polo canal de televisom alemã ZDF provava que o sequestro e as mortes dos três jovens seria na realidade "un crime civil cometido por um cidadão de confissom judaica por razões de tipo económico" (sic). A reportagem, elaborada polo jornalista Christian Sievers para o programa "Auslands Journal", referia que pouco depois da desapariçom dos três adolescentes, os serviços de informaçom israelitas deram-nos por mortos, pois o registo da chamada de auxílio realizada por um dos jovens acabava com uns disparos, e as forças da ordem israelitas encontraram nas redondezas do lugar da desapariçom umha viatura queimada com balas e grandes quantidades de sangue. A reportagem alemã concentra-se sobretodo no silêncio imposto polos serviços secretos à media israelita relativamente a estes elementos determinantes do inquérito e sobre a responsabilidade do governo, que deixou à populaçom esperar o regresso dos três jovens, contribuindo assim para a cólera e exasperaçom popular, "conspirando e manipulando a populaçom civil para justificar as ofensivas contra o povo palestiniano".


Porém, a reportagem nom esclarece nengum dos elementos apresentados como provas: nem a culpabilidade dum "cidadão de confissom judaica" nem diz nada a respeito das "razões de ordem económica", para além de nom apontar em nengures que "o assassinato dos três jovens israeitas no último 12 de junho nom foi cometido por Palestinos". Aliás, o jornalista alemão reprovou dias depois na sua conta pessoal de twitter a instrumentalizaçom que se iria produzir da sua reportagem.

Logo a seguir, estas "informações" foram reproduzidas polo site conspiracionista chileno El Ciudadano, e que serviram de inspiraçom para o artigo, datado a 25 de julho, do site Croah.fr, gerido polo dieudonnista Joe Le Corbeau.

Outros meios conspiracionistas mais precavidos, entre os quais, Chaos contrôlé, Les Chroniques de Rorschach ou LesMoutonsEnragés.fr reproduziram a versom oficial sementando dúvidas sobre a autoria do sequestro e assassinato múltiplo.

Por enquanto, a imprensa convencional fazia-se eco dumha versom branda das elucubrações complotistas. "O Hamás nom está finalmente na origem do sequestro e morte dos 3 jovens israelitas o mês passado", publicava em 26 de julho o Huffington Post Maghreb (ediçom argelina do Huffington Post). "O Hamás responsável da morte dos três jovens israelitas? Nom tam certo" titulava o Rue89. Os dous artigos baseavam-se nos tweets dos jornalistas Sheera Frenkel (Buzzfeed) e Jon Donnison (BBC), os quais revelaram que os dous suspeitos polo sequestro e morte dos três israelitas, embora ligados ao Hamás, nom teriam agido sob a ordem direta da organizaçom militante islamista palestiniana. Mais concretamente, estes jornalistas citavam o porta-voz da polícia israelita, Micky Rosenfeld, quem disse que umha "célula isolada" teria agido de forma autónoma em relaçom ao Hamas. Por outro lado, acrescentou Rosenfeld, se o sequestro tivesse sido ordenado polos dirigentes do Hamás, a polícia israelita teria-o sabido.

O esclarecimento

Em 5 de agosto as autoridades israelitas anunciam ter arrestado um palestiniano, Hussam Qawasmeh, suspeito de estar envolvido no sequestro e morte dos três jovens. Residente na cidade de Hebron, teria jurado ter ajudado a organizar o sequestro assegurando-se o suporte financeiro de "agentes do Hamas da Faixa de Gaza" e comprando as armas que teria fornecido aos seus dous cúmplices, Marwan Qawasmeh e Amar Abou Aycha, para que levassem a cabo o ataque.  Igualmente, ele teria ajudado a enterrar as três vítimas numha courela comprada meses antes.

No dia 7 de agosto o jornal "The Times of Israel" revela que o irmão de Hussan Qawashmed trabalha em Gaza sob as ordens de dous chefes do Hamás, Fathi Hammad (antigo ministro do Interior palestiniano) e Saleh el-Arouri (um responsável instalado em Ancara) que, segundo as informações do jornal israelita, som responsáveis pola organizaçom de dezenas de ataques em Cisjordânia. A ordem de perpetrar o sequestro teria sido dada desde Gaza. Enfim, segundo fontes de segurança palestiniana, existem poucas dúvidas sobre a ligaçom da direçom do Hamás nos acontecimentos.

Em 20 de agosto, durante umha reuniom da Uniom Internacional de Intelectuais Islâmicos (UIMS) em Istambul e horas depois do duro golpe sofrido com a morte de três importantes comandantes do Hamas em Gaza, Saleh el-Arouri, responsável do grupo islamista palestiniano exilado na Turquia, declarou que as Brigadas Izz al-Din al-Qassam (ala militar do Hamás) tinha sido responsável polo rapto e assassínio dos três jovens israelitas: "Tem-se dito que foi umha conspiraçom de Israel, eu digo que nom foi. [...] Foi umha operaçom dos nossos irmãos dos Qassam que a levou a cabo, em sinal de apoio à greve de fome dos palestinianos nas prisões israelitas".

Finalmente, a 22 de agosto, numha entrevista realizada em Doha (Catar), Khaled Mechaal, o líder do Hamás, reconheceu pola primeira vez que os sequestradores e assassinos dos três jovens israelitas eram membros do Hamás embora nom tivessem agido sob o controlo direto da organizaçom terrorista islamista: "Nos nom estávamos ao corrente previamente da açom tomada por este grupo de membros do Hamás. Mas compreendemos a frustraçom das pessoas que vivem sob a ocupaçom e a opressom e eles decidem qualquer tipo de açom".

Sem comentários:

Enviar um comentário