terça-feira, 9 de outubro de 2018

LEBUÇÃO

Lebução é umha freguesia portuguesa do Concelho de Valpaços que, ao abrigo da reorganizaçom administrativa de 2012/13, foi integrada na freguesia de Lebução, Fiães e Nozelos.

Segundo o historiador Jorge Alves Ferreira para esta freguesia ter-se-ia deslocado umha comunidade de Judeus para poder continuar a prática de forma discreta dos ritos da sua cultura religiosa. De facto, só nesta aldeia foram presas 17 pessoas pola Inquisiçom.

Aqui criou-se umha comunidade muito próspera de cristãos-novos que, para além de liderar o comércio, fixaram talvez a mais importante e ativa rede de passagem de Judeus da regiom de Trás-os-Montes.

Até muito recentemente esta terra era dedicada ao comércio e a agricultura, atividades liderizadas por judeus ou descendentes de judeus, entre os quais destacou Manuel da Fonseca.

A consciência de pertença a esta comunidade foi tam forte que a tradiçom oral conserva o ditado de que, em plena guerra liberal, umha senhora desta terra chegou a dizer que "se soubesse que tinha umha costela que nom fosse judia ou liberal mandava-a arrancar".

Sem comentários:

Enviar um comentário