Páginas

quinta-feira, 12 de dezembro de 2013

PONTEDEUME

Vila galega situada no fundo da Ria de Ares entre as cidades de Betanços e Ferrol pertencente à regiom do Eume, com cerca de 8.400 habitantes.

A fundaçom da Pontedeume tem lugar ex nuovo junto dumha ponte romana na beira do rio Eume a partir foral concedido por Afonso X "o Sábio" em 1270. Vila de reguengo até 1371, em que passa para a Casa de Andrade, condiçom que se manteve até 1835. 

Nos seus primeiros cem anos de existencia a vila consolida-se, sendo rodeada por umha muralha com três portas: a da Ponte, a da Vila e a de Porto, às que posteriormente se irám acrescentar a do Postigo, de Salga e Carniçaria.
Desenho medieval da vila de Pontedeume
Fernán Pérez de Andrade III, chamado O Bo, que recebe a vila, melhora as infraestruturas arquitetónicas de Pontedeume (alargamento do recinto muralhado, convento, remove a velha ponte por umha de pedra, hospital, palácio de Andrade). Está soterrado em Betanços. No século XVI a casa de Andrade une-se à de Lemos.


No documento realizado polos reis católicos referido para Ferrol também fica demonstrada a existência dumha comunidade judaica em Pontedeume.

Além disso, existe constância documental do contributo da Judiaria de Pontedeume ao "serviço e meio serviço" nos anos 1474 e 1482. Também fizeram parte do grupo de taxaçom formado polas judiarias da Corunha, Betanços e Ribadeu durante os anos 1488, 1489 e 1491 do contributo ao "serviço dos castelhanos de ouro".

Embora existisse em Pontedeume umha comunidade judaica, desconhece-se o local de assentamento dessa judiaria no conjunto da vila.

Sem comentários:

Enviar um comentário