Moishe Postone
Moishe Postone |
Os liberais e conservadores tendem a enfatizar a descontinuidade entre o passado nazista e o presente. Relativamente a esse passado eles focalizaram a sua atençom na perseguiçom e extermínio dos Judeus e tendem a negligenciar outros aspetos centrais do nazismo. Para remarcar umha suposta rutura total entre o Terceiro Reich e a República Federal, esta classe de ênfase no antissemitismo tem contribuido, paradoxalmente, para evitar um confronto fundamental com a realidade social e estrutural do nacional-socialismo. Com certeza, esta realidade nom sumiu certamente em 1945. A condenaçom do antissemitismo nazista, por outras palavras, também tem servido como umha ideologia de legitimaçom do sistema presente. Esta instrumentalizaçom apenas foi possível porque o antissemitismo foi tratado mormente como umha forma de preconceito, enquanto ideologia dum "bode expiatório", obscurecendo desse modo a relaçom intrínseca entre o antissemitismo e outros aspectos do nacional-socialismo.
Por outro lado, a Esquerda tende a concentrar-se na funçom do nacional-socialismo para o capitalismo, enfatizando a destruiçom das organizações das classes trabalhadoras, as políticas sociais e económicas nazistas, o rearmamento, o expansionismo e os mecanismos burocráticos da dominaçom do partido e do estado. Os elementos de continuidade entre o Terceiro Reich e a República Federal foram realçados. O extermínio dos Judeus nom foi, é claro, ignorado. Todavia, foi rapidamente subordinado às categorias gerais do preconceito, discriminaçom e perseguiçom (2). Ao compreender o antissemitismo como um elemento periférico ao invés de central do nacional-socialismo, a esquerda ocultou também a relaçom intrínseca entre os dous.
Estas posições entendem o antissemitismo moderno como um preconceito anti-judeu, como um exemplo particular do racismo em geral. A sua ênfase na natureza psicológica de massas do antissemitismo separa as considerações do Holocausto das investigações socioeconómicas e socio-históricas do nacional-socialismo. Porém, o Holocausto, nom pode ser entendido enquanto o antissemitismo for visto como um exemplo de racismo em geral e enquanto o nazismo for concebido apenas em termos do grande capital e dum estado burocrático policial e terrorista. Auschwitz, Belzec, Chelmno, Maidanek, Sobibor e Treblinka nom devem ser tratados fora do quadro dumha análise do nacional-socialismo. Eles representam um dos seus fins lógicos, e nom apenas o seu mais terrivel epifenómeno. Nengumha análise do nacional-socialismo que nom seja capaz de explicar o extermínio da Judiaria europea será completamente adequado.
(1) O autor agradece a Bárbara Brick, Dan Diner e Jeffrey Herf polos seus comentários a umha versom anterior deste ensaio.
(2) Na RDA todos os Judeus, independentemente dos seus antecedentes políticos, recebiam umha pensom do governo. Porém, nom é como Judeus que a recebiam, mas como "antifascistas".
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Este ensaio foi publicado por Moishe Postone em 1986 (em "Germans and Jews since the Holocaust: The Changing Situatin in West Germany", edições Holmes&Meier, pp. 302-314).
Pode-se acessar a este ensaio na sua versom original em inglês ou na sua traduçom para o francês. Também se pode aceder à versom em português (traduçom de Nuno Miguel Machado).
(1) O autor agradece a Bárbara Brick, Dan Diner e Jeffrey Herf polos seus comentários a umha versom anterior deste ensaio.
(2) Na RDA todos os Judeus, independentemente dos seus antecedentes políticos, recebiam umha pensom do governo. Porém, nom é como Judeus que a recebiam, mas como "antifascistas".
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Este ensaio foi publicado por Moishe Postone em 1986 (em "Germans and Jews since the Holocaust: The Changing Situatin in West Germany", edições Holmes&Meier, pp. 302-314).
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