quinta-feira, 4 de outubro de 2018

MONFORTE DE RIO LIVRE

Monforte de Rio Livre foi umha vila e sede de concelho localizada na atual freguesia de Águas Livres no município de Chaves.

A importância da vila esteve ligada ao seu castelo, mandado construír polo rei Afonso III em 1253 aquando visitou a regiom. Em 1273 a povoaçom recebeu foral do mesmo rei, altura em que devem ter-se iniciado as obras de reforma do conjunto que, na sua maior parte, chegou até aos nossos dias.
Castelo de Monforte de Rio Frio. Wikipédia

Logo a seguir Afonso III alçou a vila a cabeça de território, dentro do mesmo processo de organizaçom da fronteira setentrional, e concedeu-lhe umha série de facilidades, entre as quais, um couto de homiziados, sede dumha das 4 judiarias de Trás-os-Montes (junto a Chaves, Mogadouro e Bragança) e instituiu-lhe umha feira na regiom de dous dias, célebre até recentemente.

Estes privilégios, para além dumha localizaçom perto da fronteira com a Galiza, facilitou a instalaçom de Judeus que, como no caso da Judiaria galega de Monte-Rei, moravam nom dentro da fortaleza, mas na área muradada que envolve o castelo, permitindo o desenvolvimento de toda classe de negócios. 

Porém, a zona nunca se desenvolveu muito e pensa-se que muitos dos judeus que moraram aqui no século XIV foram para Chaves. No final do século XVIII habitam junto do castelo 5 famílias judaicas.


No início do século XIX a vila encontrava-se despovoada e, numha reforma administrativa, em 1836 a sede do município é transferida para a freguesia de Lebução, e em 1853 o concelho é extinto, passando parte das suas freguesias para Chaves ou Valpaços. Com a extinçom do Concelho o castelo foi abandonado, assim como a povoaçom.

Artigo redigido a partir de informações do historiador Jorge Alves Ferreira

Sem comentários:

Enviar um comentário