sábado, 22 de setembro de 2018

A GALIZA COMEMOROU O XIX DIA EUROPEU DA CULTURA JUDAICA

No passado 2 de setembro foi comemorado na Galiza o XIX Dia Europeu da Cultura Judaica. Nesta ocasiom, a jornada foi dedicada à tradiçom oral das estórias e contos da cultura hebraica. 

No quadro de eventos oficiais foram agendadas atividades nos concelhos de Monforte de Lemos e Tui. Em Ribadávia, um dos municípios galegos de presença judaica mais premente, por segundo ano consecutivo nom foi programado qualquer evento.

A câmara municipal organizou visitas guiadas gratuitas à judiaria em sessões de manhá e tarde. 
Aliás, na Casa da Cultura teve lugar um concerto de música tradicional sefardita a cargo de Paco Diez, considerado um referente do romanceiro ibérico e da música sefardita.


O Concelho que Tui, que nom faz parte da rede espanhola de judiarias, organizou entre os dias 2 e 9, por décimo ano consecutivo, o Dia Europeu da Cultura Judaica com eventos que valorizam a importante herança judaica da cidade.


Assim sendo, entre os dias 4 e 5 de setembro as atividades centraram-se nas redes sociais municipais para dar a conhecer as histórias de Francisco Sanches, o filósofo de origem hebraica de Tui, a prisom de António Saravia e as viagens de Baltasar de Araújo.

Microrrelatos: A dúvida de Francisco Sánches
O filósofo Francisco Sánches era filho de António Sánches. Nasceria em Tui no ano 1550, o pai dele chegaria a ser médico do cabido catedralício entre 1558-64. A sua origem judaica tê-lo-ia forçado a fugira para Bordéus em 1569. Francisco continuaria os seus estudos em Roma e logo depois em Montpellier. Nos seus livros médicos lembrava ao seu tio Adám Francisco, em Valença, dando passeios até Tui quase todos os dias. O seu contributo filosófico radica na sua obra "Quod Nihil Scitur", que nada se sabe, onde pratica um ceticismo total, precedente da dúvida metódica de Descartes. Deste jeito, o filósofo e médico que nasceu e viveu em Tui em meados do século XVI tornou-se num referente da filosofia da renascentista europeia.
Suso Vila

No dia 7 realizou-se umha visita à judiaria medieval. O sábado 8 de setembro houve um concerto de música sefardita a cargo de Ana Alcalde e Bill Cooley na igreja de Santo Domingos. Finalmente, no dia 9 o Concelho organizou, sob o título de "Os nomes da história" umha visita aos "sanbenitos", peças únicas na Europa conservadas em Tui. Suso Vila, historiador local, foi o responsável polas visitas guiadas.

Como referido, nom apenas foi Ribadávia o concelho galego que negligenciou a comemoraçom deste dia embora faça parte da rede de judiarias, mas em todo Portugal nom foi agendado qualquer evento no quadro de eventos organizados pola AEPJ (Associaçom Europeia para a Preservaçom e Promoçom da Cultura e Herança Judaica).

Sem comentários:

Enviar um comentário