sexta-feira, 5 de setembro de 2014

SNOWDEN, O ESTADO ISLÂMICO E O MOSSAD: A ÚLTIMA INTOXICAÇOM COMPLOTISTA DE MODA NA MÉDIA ALTER

Como umha pura intoxicaçom conspiracionista passou em menos dum mês dum escritório de desinformaçom complotista para um título emblemático da esquerda altermundista italiana próxima de Le Monde diplomatique.

Verão de 2014. Os jihadistas do Estado Islâmico no Iraque e no Levante (EIIL), rebaptizado Estado Islâmico (EI), alastram o terror no Norte do Iraque. Formado por salafistas e antigos oficiais baazistas que serviram o regime de Saddam Hussein, estes extremistas sunitas som comandados por um iraquiano de 43 anos, Ibrahim al-Badri al-Samarrai, alias Abou Bakr al-Baghdadi.

Mas nem todo o mundo subscreve esta "versom oficial". Desde o início do mês de junho, a República Islâmica do Irám tenta fazer passar os sucessos militares do EIIL como um complô tramado pola CIA. E desde entom circulam pola Internet textos explicando que uns documentos confidenciais procedentes da NSA e difundidos por Edward Snowden provariam que os serviços secretos americanos, britânicos e israelitas teriam trabalhado conjuntamente para criar o EIIL.

Mais ainda: o Mossad teria dado durante todo um ano a Abou Bakr Al-Baghdadi treino militar intensivo, bem como cursos de teologia e de expressom em público. Esta operaçom ultra-secreta de manipulaçom a grande escala teria por nome "Ninho de vespões". Tratar-se-ia, para o Estado hebreu, de criar um inimigo nas suas fronteiras, mas dirigido contra os Estados muçulmanos hostis à sua presença no Próximo Oriente.

Ainda mais desconcertante: Abou Bakr al-Bahdadi seria "de pai e mãe judeus" e chamar-se-ia, na realidade, "Simon Elliot" (ou Elliot Shimon")!!


A origem destas intoxicações perde-se nos meandros da Rede mas todos parecem vir dos escritórios de desinformaçom iranianos. Assim sendo, o primeiro texto em francês que afirma que Abou Bakr al-Baghdadi foi "formado" polo Mossad apareceu a 9 de julho de 2014 em Al-Imane.org, um site muçulmano que fez apologia do Hezbollah libanês (pró-iraniano) e do Hamás palestiniano. Este basear-se-ia nas novas de Al-Manar, o site do Hezbollah, e da agência de imprensa semi-oficial iraniana Far News, caracterizada por repetidas faltas à deontologia jornalística mais elemental. Um artigo de contido similar deste Al-Imane.org publicou-se em 11 de julho em Algérie1.com e, depois, em versom anglófona, a 15 de julho no site do jornal bareinita Gulf Daily News, desprovido de qualquer referência a Al-Manar ou a Far News. É sobre este texto que se baseia a maioria de sites conspiracionistas para reproduzir a intoxicaçom. Porque nos famosos documentos da NSA que contêm essas estrondosas revelações nom se conseguem encontrar -é preciso precisá-lo? Relativamente às duvidosas referências atribuídas a Edward Snowden, nom se acompanham de qualquer fonte, sendo imposível de verificar a sua autenticidade. Glenn Greenwald, o jornalista americano que publicou as revelações de Snowden, desmentiu estes rumores na sua conta pessoal de Twitter.

A isto é preciso acrescentar que a "informaçom" segundo a qual Abou Bakr al-Baghdadi seria judeu procede da agência de imprensa Mashregh News, outro escritório iraniano filiado aos pasdarans, os Guardiães da Revoluçom Islâmica. Mashregh News difundiu umha captura de ecran presentando um dos participantes num encontro entre o senador americano John McCain e os responsáveis do Exército Sírio Livre em 2013, como sendo Abou Bakr al-Baghdadi (1).

Que semelhantes fabulações se achem nas colunas de publicações complotistas nom sérias ou da extrema direita como Global Research.ca (o site de Michel Chossudovsky), infoWars (de Alex Jones), Croah.fr (de Joe Le Corbeau), Alterinfo (de Zeynel Cekici), UPF.fr (de François Asselineau), Le-Blog-Sam-La-Touch, Wikistrike, Les Moutons Enragés, Allain Jules, Al-Manar, MetaTV, Wikibusterz.com, Liveleak.com,... nom tem nada de singular. Mas que se insiram nas colunas dumha publicaçom histórica da esquerda dita "crítica" é motivo de inquietaçom.

Porque a falsa informaçom aparecida sucessivamente em Al-Imane.org, Algérie1.com e Gulf Daily News é retomada, palavra por palavra (2), em 4 de agosto de 2014, no jornal comunista Il Manifesto (3) sob a pena de Geraldina Colotti, a diretora da ediçom italiana de Le Monde diplomatique. Em definitivo, foi preciso menos dum mês à intoxicaçom complotista para colonizar a imprensa de opiniom convencional.

NOTAS

(1) É um procedimento clássico da retórica conspiracionista. Por exemplo, foi utilizada na teoria do complô sobre o atentado da maratona de Boston onde umha das vítimas que perdeu as suas pernas no atnetado foi acusada, com base numha foto, de representar umha comédia e de ser na realidade um antigo soldado que perdeu as suas pernas no Afeganistám.

(2) No artigo de Il Manifesto pode-se ler: "Segundo os documentos de Snowden, atualmente refugiado na Rússia, a CIA e o Mossad formaram o atual líder do Estado Islâmico no Iraque e no Levante (EIIL). (...) Al-Baghdadi foi prisioneiro em Guantanamo Bay entre 2004 e 2009. No decurso deste período a CIA e o Mossad tê-lo-iam recrutado para criar um grupo capaz de atrair os jihadistas de diferentes países para um só local e assim mantê-los afastados de Israel. Para Snowden, "a única soluçom para proteger o Estado judeu é a criaçom dum inimigo nas suas fronteiras, mas encaminhando-o contra os Estados islâmicos opostos à sua presença". Umha operaçom secreta chamda "Ninho de vespões".



FONTE: CONSPIRACY WATCH, traduzido para o galego-português por CAEIRO.

Sem comentários:

Enviar um comentário