sexta-feira, 25 de outubro de 2013

PENAMACOR

Vila portuguesa da Beira Interior com cerca de 1.500 habitantes. 

Elevada a vila em 1199, o desenvolvimento desta povoaçom, nos finais do século XII, deve-se à necessidade de proteçom da fronteira portuguesa, polo que foi construído um castelo (Castelo de Penamacor), de que ainda hoje restam vestígios, considerado monumento nacional.

Penamacor possui vestígios da antiga judiaria do século XV nas cercanias da Rua de S. Pedro, umha das ruas históricas da vila. 




A documentaçom existente sobre as atividades dos membros desta judiaria, leva a crer que possivelmente existiram em Penamacor mais agricultores do que artesãos.



O incremento do número de habitantes Judeus após a expulsom dos reinos de Espanha aconteceu devido à situaçom de grande proximidade da fronteira.

Penamacor foi umha das mais tribuladas pola perseguiçom do Tribunal da Inquisiçom portuguesa na primeira metade do século XVIII. Praticamente toda a judiaria foi denunciada e presa polos esbirros daquele Tribunal. Entretanto, poucos foram levados à morte na fogueira. As famílias mais perseguidas foram os Ribeiro Sanches, os Nunes de Paiva, Os Ribeiro de Paiva, os Henriques, os Rodrigues e os Nunes. Era um grupo entrelaçado por casamentos entre si.

É notável que nesta Vila 128 pessoas foram processadas pola Inquisiçom no período de 1557 a 1778, dos quais 97 por judaísmo, representando 75% do total, 12 sem referências e o restante por outros delitos. 

A Judiaria de Penamacor foi o berço dum dos mais conhecidos médicos da história portuguesa, Ribeiro Sanches (1699-1783). Cristão-novo, acusado de judaísmo, Ribeiro Sanches foi perseguido pola Inquisiçom em Portugal. Alcançou grande prestígio como filósofo e médico na corte de Catarina II na Rússia e foi um dos precursores do espírito iluminista europeu que ainda hoje nos alumia. Além disso, foi um dos inspiradores do Marquês de Pombal nas reformas de ensino.

Sem comentários:

Enviar um comentário