quarta-feira, 3 de julho de 2013

BOOKCHIN - BUTLER

Murray Bookchin (Nova Iorque 1921 - Vermont 2006). Escritor anarquista estado-unidense fundador da escola da Ecologia Social. Membro da Liga Libertária na década de 1960, construíu sobre os legados da filosofia social utópica e da teoria crítica, mudando a primazia do marxismo na esquerda e ligou crises ecológicas e urbanas contempráneas aos problemas do capital e hierarquia social em geral. Muito influente no movimento antiglobalizaçom. Em meados de 1990 fundou o municipalismo libertário.

Dov-Ber Borochov (Zolotonocha, Ucrânia 1881 - 1917). Escritor, linguista e investigador do iídiche e da história do povo judeu. Fundador do movimento Poale Sion. Considerado um dos fundadores do sionismo socialista, defende a implantaçom na Terra de Israel a soluçom aos problemas do proletarido judeu como forma de proseguir a luta polas reivindicações do proletariado mundial. Apresado polas autoridades czaristas, morre pouco despois da sua libertaçom.

Louis B. Boudin (1874-1952). Advogado, político  e teórico marxista estado-unidense de origem russa. Membro da direçom do SLPA (Socialist Labor Party of America) e do seu sindicato ST&LA (Socialist Trade and Labor Alliance) até 1899. Em 1901 faz parte do Socialist Party of America (SPA), sendo o seu representante na II Internacional entre 1907-10. Após a fundaçom do Partido Comunista Trabalhista da América (CLPA) e do Partido Comunista da América (CPA) afastou-se da política organizativa. Ele foi defensor das liberdades civis e sindicais.

Julius Braunthal (Viena 1891 - Teddington, Reino Unido 1972). Político social-democrata e jornalista austríaco. Fugiu do nazismo instalando-se no Reino Unido. Depois da Segunda Guerra mundial foi secretário do comité da Conferência Internacional Socialista e cofundador da Internacional Socialista em 1951.

Solomon Bregman (Zlynka, Rússia 1895 - 1953). Membro Proeminente do Comité Antifascista Judeu (CAJ). Membro ativo do POSDR, foi vice-ministro de Control Estatal. Foi o editor do "Livro sobre os Heróis Judeus na Guerra contra o Fascismo" e participou na coletânea "Black Book", umha publicaçom que detalha o extermínio dos judeus na URSS polos alemãos e colaboracionistas. Arrestado em 1944 pola sua pertença ao CAJ, morreu em prisom.

Hugo Breitner (Viena 1873 - Califórnia 1946). Político e financeiro austríaco. Membro do SPÖ, foi vereador responsável polas finanças e taxaçom de Viena nos governos de J. Reumann e K. Seitz (1918-33). Exilado nos EUA a partir de 1939, morreu quando planejava regressar a Áustria.

Robert Briscoe (1894 - 1969). Político irlandês de origem lituana membro do Senado e Parlamento entre 1927-65 polo Fiana Fáil (FF). Ativo membro do IRA e do SF durante a Guerra de Independência Irlandesa, foi enviado por M. Collins para a Alemanha em 1919 numha missom de procura de armamento. Apoiou o sionismo e os refugiados judeus durante a Segunda Guerra mundial.

Ben Briscoe (Dublim, 1934). Político irlandês do FF e membro do Senado irlandês durante 37 anos. Lorde Mayor de Dublim entre 1988-89, é um dos políticos judeus mais conhecidos da Irlanda.

Haydee Tamara Bunke Bider (Buenos Aires 1937 - Rio Grande, Bolívia 1967). Revolucionária comunista argentina de origem alemã conhecida pola sua alcunha de Tania la guerrilhera. Foi espia, teve um papel proeminente no governo cubano após a Revoluçom e em vários movimentos revolucionários latino-americanos. Foi a única mulher a combater lado a lado do grupo de guerrilheiros do Exército de Libertaçom Nacional (ELN) comandados por Che Guevara. Foi abatida numha emboscada do exército boliviano em colaboraçom com a CIA.

Judith Butler (Cleveland, 1956). Filósofa pós-estruturalista estado-unidense que contribuiu para os campos do feminismo, Teoria Queer, filosofia política e ética. Os seus trabalhos mais recentes focam a filosofia judaica, centrando-se em particular nas "críticas pré-sionistas da violência estatal".
<<anterior

Sem comentários:

Enviar um comentário